تاریخ انتشار : سه‌شنبه 18 بهمن 1401 - 20:27
کد خبر : 18545

بازدید میدانی مشاور و مدیر حوزه مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ايران از شهرك صنعتي ياسوج 3 و ديدار با فعالان اقتصادي

    مشاور و مدیر حوزه مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ايران در بازديد از شهرك صنعتي ياسوج 3 ضمن بررسي شاخص‌هاي بخش توليد با فعالان اقتصادي و صنعتگران استان كهگيلويه و بويراحمد ديدار كرد. به گزارش روابط عمومي سازمان صنايع كوچك و شهرك‌هاي صنعتي ايران، علي بلالي دهكردي روز سه شنبه و

 

 

مشاور و مدیر حوزه مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ايران در بازديد از شهرك صنعتي ياسوج 3 ضمن بررسي شاخص‌هاي بخش توليد با فعالان اقتصادي و صنعتگران استان كهگيلويه و بويراحمد ديدار كرد.

به گزارش روابط عمومي سازمان صنايع كوچك و شهرك‌هاي صنعتي ايران، علي بلالي دهكردي روز سه شنبه و در هفتمين روز از دهه مبارك فجر از واحدهاي تولیدی گسترش فناوری آریونت و نیما تهویه مطبوع مستقر در شهرک صنعتی یاسوج ۳ و همچنين مجتمع کارگاهی اين شهرك صنعتي بازديد به عمل‌ آورد.

وي در اين بازديدهاي ميداني و ديدارهاي چهره به چهره با فعالان اقتصادي، از نزديك در جريان مهمترين ظرفيت‌ها، توانمندي‌ها و همچنين مسايل و مشكلات بخش توليد در استان كهگيلويه و بويراحمد قرار گرفت و براي رفع برخي موانع، راهكارها و دستورات لازم را ارايه داد.

مشاور و مدیر حوزه مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ايران همچنين در نشست با معاونین و مدیران شرکت شهرک‌های صنعتی استان به بررسی برنامه‌ها و سیاست‌های اجرائی، مباحث و موضوعات پیرامون شهرک‌های صنعتي در استان کهگیلویه و بویراحمد پرداخت.

بلالي دهكردي در حاشیه بازدید از چند طرح صنعتی کهگیلویه و بویراحمد، گفت: ۳۷۲طرح با اشتغالزایی ۱۱هزار و ۵۰۰نفر در طول ایام دهه مبارک فجر در شهرک های صنعتی استان های کشور افتتاح می شود.

وي، اظهار کرد: با توجه فرمایشات مقام معظم رهبری و رئیس جمهور شرکت شهرک ها دستگاه های حمایتی برای واحدهای دانش بنیان دارند و برای نمونه در شهرک های تقاضا محورمان زمین به صورت مزایده واگذار می‌شود. اما واحدهای دانش بنیان از این امر مستثنی هستند و زمین به صورت مستقیم به آن ها واگذار می شود.

مشاور و مدیر حوزه مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ايران، تصریح کرد: شرایط تقسیط وام ها برای این واحدهای دانش بنیان طولانی تر خواهد شد و این ها از جمله حمایت هایی است که این سازمان از شرکت های دانش بنیان دارد.

بلالی دهکردی عنوان کرد: به جهت مسائل مربوط به واحدهای کوچک، کنسرسیوم های صادراتی وجود دارد زیرا واحدهای کوچک قادر نیستند به تنهایی صفر تا ۱۰۰محصولش را انجام دهد و دانش این را ندارند که بتوانند محصولات شان را صادر کنند.

وی ادامه داد: تشکیل شرکت های صادرات محور و کنسرسیوم های صادراتی کمک می کند که محصول این واحد های کوچک را صادر کند. امسال کنسرسیوم های صادراتی به تنهایی توانسته اند نزدیک به ۲۴میلیون دلار از واحد های کوچک صادرات داشته باشند.

مشاور و مدیر حوزه مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ايران اضافه کرد: در حال حاضر ۵۰هزار واحد بهره بردار در کشور وجود دارد که تقریبا نزدیک به ۶هزار مورد غیر فعال هستند. از ابتدای امسال تاکنون نزدیک به یک هزار و ۲۰۰واحد در داخل و خارج از شهرک های صنعتی به چرخه تولید بازگشته اند.

بلالي ادامه داد: شرکت شهرک های صنعتی استان ها عارضه یابی می کنند و واحدهای مشاوری در مراکز کسب و کار شهرک ها مستقر شده اند که این ها دلیل تعطیلی واحد ها را عارضه یابی می کنند. این تعطیلی ها پیگیری و از طریق ستاد تسهیل و رفع موانع تولید واحد به چرخه تولید باز می گردد و حتی در مواردی با شریک جدید و جا به جایی سرمایه گذار واحدهایی دوباره فعالیت خود ر از سر گرفتند.

وي، تصریح کرد: از بتدای امسال تاکنون توانسته ایم نزدیک به ۴درصد از واحدهای راکدی که تعطیل بوده اند کم بکنیم و اوایل سال نزدیک به ۱۷.۸درصد واحدهای کل کشور راکد بودند اکنون به ۱۳.۹درصد رسیده شده است و آمار رو به کاهش است.

مشاور و مدیر حوزه مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ايران اظهار کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد استان مستعدی است و مردان و زنان سخت کوشی دارد و پتانسیل های توسعه ای در این استان در همه زمینه ها شامل توریستی، کشاورزی، دامداری و صنعت وجود دارد.

بلالي دهكردي، افزود: شهرک شماره سه یاسوج حدود سال سال ۷۷کلنگ زنی شد و آن زمان کسی فکر نمی کرد صنعت در این شهرک رشد بکند. پس از ۲۴سال بازدید در فاز دوم و سوم هم توسعه یافته و جالب است که این استان ۹۵درصد سرمایه گذاری ها از بخش خصوصی است.

وی بيان کرد: بخش خصوصی هم زمانی سرمایه گذاری می کند که احساس کند سرمایه اش بر می گردد و سرمایه یک طرفه و اجباری نبوده است و این ادعا که استان کهگیلویه و بویراحمد زمینه توسعه صنعتی دارد نشان می دهد. اکنون قریب ۵۵۰واحد در کل استان پروانه بهره برداری گرفته اند و ۴۵۰واحد از این ها در حال تولید اند و فعال هستند.

مشاور و مدیر حوزه مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ايران، تصریح کرد: ما به عنوان سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی در امر زیرساخت ها با توجه به ارزش افزوده ای که کارهای دانش بنیان دارند در همین شهرک واحد دانش بنیانی بازدید شد که به خود می بالیم که در یک استان کوچک یک واحد دانش بنیان کار می کنند و به کشورهای صاحب نام محصولات آن صادر می شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های استان كهگيلويه و بويراحمد، مدیرکل هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری و مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان و جمعي از فعالان اقتصادي و اصحاب رسانه در اين برنامه‌ها “علي بلالي دهكردي” مشاور و مدیر حوزه مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ايران را همراهي كردند.

گفتني است كه در مجموع همزمان با ایام‌الله دهه‌فجر، ۳۷۲طرح با اشتغال‌زایی ۱۱هزار و ۵۰۰نفری در شهرک‌ها و نواحی صنعتی سراسر کشور مورد افتتاح و بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

این طرح‌ها با سرمایه‌گذاری ۲۲هزار و ۸۰۴میلیارد تومانی و ۶۲میلیون و ۹۱۰هزار دلاری آماده بهره‌برداری شده که زمینه اشتغال به کار ۱۱هزار و ۵۰۰نفر را فراهم خواهد کرد.

سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و شرکت‌های استانی تابعه آن اکنون با دارا بودن 510 شهرک و 341 ناحیه صنعتی و پنج منطقه ویژه اقتصادی درحال بهره‌ برداری، 86 شهرک و ناحیه صنعتی تخصصی، ۶شهرک فناوری، ۴۰مرکز خدمات فناوری و کسب و کار، ۲مجتمع فناوری اطلاعات و خدمات نرم‌ افزاری، ۱۰۰‌هزار و ۵۸قرارداد منعقده و بهره‌برداری از ۴۹هزار و ۸۸۲واحد صنعتی و سه‌هزار و ۲۷۰واحد کارگاهی، زمینه اشتغال مستقیم ۹۹۸هزار و ۵۹۵نفر را در سراسر کشور فراهم کرده است.

 

تاريخ: 1401/11/18  | ساعت: ١٧:٥٦ | شناسه: ١٩٧٣٢ | تعداد نمايش: 27

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.