تاریخ انتشار : جمعه ۲۳ تیر ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۶
کد خبر : ۲۳۸۱۸

۳ دستاورد مهم بانکداری دیجیتال بانک ایران زمین

بانکداری دیجیتال بانک ایران زمین تحولات بزرگی در حوزه خدمت رسانی به مشتریان ایجاد کرده و این تحولات دستاوردهای قابل توجهی به همراه داشته است. به گزارش نسل برنا، بانکداری سنتی که شاید بتوان از آن به عنوان بانکداری شعبه و باجه یاد کرد سال‌هاست در جهان رو به کاهش گذاشته و مدل جدیدی از

بانکداری دیجیتال بانک ایران زمین تحولات بزرگی در حوزه خدمت رسانی به مشتریان ایجاد کرده و این تحولات دستاوردهای قابل توجهی به همراه داشته است.

به گزارش نسل برنا، بانکداری سنتی که شاید بتوان از آن به عنوان بانکداری شعبه و باجه یاد کرد سال‌هاست در جهان رو به کاهش گذاشته و مدل جدیدی از بانکداری جایگزین آن شده است که بانکداری دیجیتال نامیده می‌شود. بانک ایران زمین نیز در این حوزه، از بانک‌های پیشرو نظام بانکی ایران به شمار می‌آید. در واقع موفقیت‌های بانکداری دیجیتال بانک ایران زمین این بانک را در حوزه بانکداری مبتنی بر فناوری از سایر بانک‌ها متمایز کرده است.

بانک های فعال در سیستم بانکی کشور ما طی یک دهه گذشته حرکت شتابان خود را به سوی جایگزینی بانکداری سنتی با بانکداری مدرن آغاز کرده‌اند. از این رو، کاهش تعداد شعبات و انتقال خدمات بانکی به فضای مجازی در سال‌های اخیر سرلوحه فعالیت های تمام بانک های کشور بوده است. برخی بانک‌ها در این زمینه فعالیت های خلاقانه تری داشته و موفقیت‌های بیشتری کسب کرده اند.

در ادامه مروری خواهیم داشت به سه دستاورد مهم بانکداری دیجیتال بانک ایران زمین با این توضیح که این دستاوردها در سال ۱۴۰۱ به بار نشسته اما نتیجه برنامه‌ریزی و تلاش‌های قبلی این بانک است.

 

رکورد زنی تراکنش‌ها

بانک ایران زمین در سال ۱۴۰۲ رکورد تراکنش های بانکداری دیجیتال را با افزایش ۶۸ درصدی این تراکنش‌ها شکست و این موفقیت حاصل نمی‌شد مگر با فراهم کردن زیرساخت های نرم افزاری و سخت افزاری لازم در این بانک. به عبارت دقیق تر اگر کاربران و مشتریان بانک ایران زمین به انجام تراکنش های مدنظر خود از طریق سرویس ها و خدمات فراهم شده توسط این بانک اقبال بیشتری نشان داده اند این توجه از قبل توسط مسئولان بانک پیش بینی شده و زیرساخت های لازم برای آن توسعه یافته اند. مدیران بانک ایران زمین برای ایجاد زیرساخت های لازم و جذب مشتریان به بانکداری دیجیتال بانک ایران زمین فضای پویا و متفاوتی را با استفاده از فناوری نوین برای هر مشتری فراهم کرده اند.این محیط و فضای امن به یک خانه مدرن با هر آنچه برای یک زندگی مرفه لازم است شباهت دارد تا مشتریان بتوانند سرویس‌های مورد نیاز خود را در این فضا به سادگی دریافت کنند.

 

رشد استفاده از خدمات بانکداری دیجیتال بانک ایران زمین

 برای پی بردن به موفقیت بانکداری دیجیتال بانک ایران زمین کافیست به گزارش های عملکرد این بانک توجه کنیم. بر اساس گزارش های منتشر شده توسط بانک ایران زمین این بانک در سال گذشته شاهد افزایش ۳۶ درصدی میزان کاربران بانکداری دیجیتال بوده است. عوامل متعددی  در افزایش استفاده مشتریان از خدمات بانکداری دیجیتال تاثیرگذار بوده است که از آن جمله می‌توان به سهولت دسترسی به این خدمات، آسان سازی مناسب و شخصی سازی شده برای هر گروه از مشتریان، فناوری به روز، استفاده از جدیدترین دستاوردها از جمله هوش مصنوعی، سرعت مطلوب سرویس ها و … اشاره کرد.

 

افزایش کیفیت خدمات بانکداری دیجیتال

سرمایه گذاری های صورت گرفته توسط بانک ایران زمین در حوزه بانکداری دیجیتال اکنون به ثمر نشسته و کیفیت خدمات این مدل از بانکداری را در بانک مذکور به شدت افزایش داده است. مشتریان بانک ها امروزه انتخاب های متعددی در اختیار دارند و فضای کسب وکار بانکداری به شدت رقابتی شده است. اگر بانک ایران زمین در تراکنش های بانکداری الکترونیک رکوردشکنی می کند و مشتریان این بانک به استفاده از خدمات بانکداری دیجیتال علاقه نشان می دهند، علتی به جز کیفیت بالای این خدمات ندارد.

سخنان عبدالمجید پورسعید مدیرعامل بانک ایران زمین موید تلاش های این بانک در ارائه خدمات باکیفیت دیجیتال است. وی می گوید: ارائه خدمات ویژه در حوزه بانکداری دیجیتال به مشتریان بانک ایران زمین دنیای جدیدی از سرویس های مدرن بانکی را معرفی کرده که این اکوسیستم طی سال‌های اخیر با تلاش شبانه روزی متخصصان و همکارانمان در بانک خلق شده است.

 

نویسنده: فاطمه نعیم

 

 

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : ۰ در انتظار بررسی : ۰ انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.