تاریخ انتشار : یکشنبه 26 آذر 1402 - 14:56
کد خبر : 28832

سرمایه‌گذاری بانک‌ها در صنعت نفت محرک اعتبار و تداول

فاطمه نعیم صنعت نفت از عظیم ترین صنایع در جهان و به ویژه ایران به شمار می آید و در  مقوله های وابسته به انرژی در مبحث اقتصادی کشورها به یک بخش استراتژیک مبدل شده است. اگر از بحث عظیم استفاده از سوخت های فسیلی بگذریم، بهره بردن از انرژی های تجدیدپذیر علاوه بر پیشرفت

فاطمه نعیم

صنعت نفت از عظیم ترین صنایع در جهان و به ویژه ایران به شمار می آید و در  مقوله های وابسته به انرژی در مبحث اقتصادی کشورها به یک بخش استراتژیک مبدل شده است.

اگر از بحث عظیم استفاده از سوخت های فسیلی بگذریم، بهره بردن از انرژی های تجدیدپذیر علاوه بر پیشرفت فناوری، موجب بهبود بخشیدن مصرف سوخت هم می شود.

در کشور ما که بودجه به میزان درآمدهای انرژی وابسته است، نفت نقش بسزایی در این زمینه دارد.یکی از برجسته ترین مسئله های دارای اهمیت در گسترش نیروگاه ‌های تجدیدپذیر، فراهم  نمودن نیاز مالی پابرجا و باورپذیر می باشد که اغلب از طریق سرمایه گذاری صورت می گیرد.

در حقیقت منابع مالی در این حوزه براساس دریافت تسهیلات، واگذاری مطالبات، تامین مالی با استفاده از ابزارهای بازار سرمایه همچنین تامین مالی با استفاده از منابع خارجی تامین می گردد.

در سال های اخیر عوامل مناقشه بین روسیه و اوکراین اثرات تاثیرگذاری در بازارهای انرژی دنیا داشته است و صنعت نفت ایران با پشت سرگذاشتن سال ها تحریم های اقتصادی اکنون نیازمند سرمایه‌گذارانی است که منایع مالی را در اقدامی راهبردی در اختیارشان قرار دهد.

می توان گفت بانک ها در سال های اخیر به دلیل نقش آفرینی و جایگاهی که در اقتصاد کشور داشتند همچون لکوموتیو اقتصاد ایران عمل کرده اند و توانسته اند بازار سرمایه را هم در مسیر رشد قرار دهند.

بانک شهر یکی از بانک هایی است که حامی بخش صنایع نفت، گاز و پتروشیمی می باشد و در این زمینه خدمات بسیاری از قبیل صدور انواع ضمانتنامه های ارزی و ریالی ، گشایش اعتبارات اسنادی برای فعالان اقتصادی به ویژه در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی را ارائه نموده است.

به گفته مدیرعامل بانک شهر؛ خلق محصولات جدید و توسعه خدمات با هدف برطرف کردن نیازهای صنایع نفت، گاز و پتروشیمی از سوی بانک شهر فصلی نوین در تعامل میان شبکه بانکی و صنایع بزرگ است.طراحی بسته های محصولات و خدمات ویژه برای این صنایع از پروژه های توسعه ای خواهد بود.

افزایش تعاملات میان بانک شهر و شرکت های فعال در این حوزه می تواند زمینه بهره مندی کارکنان آنان از خدمات بانک مانند تسهیلات قرض الحسنه و همچنین املاک مازاد را با شرایط مناسب فراهم آورد.

امیدست با تحقق اقتصاد مقاومتي در سال جهش توليد با حمايت هاي همه جانبه و مشارکت در ارائه خدمات ارزي به منظور اجراي پروژه هاي نفت، گاز، پتروشيمي، پالايش و پخش و صنايع پايين دستي موفقيت هاي بسیاری در این حوزه حاصل شود.

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.